[firebase-br] Firebird, DHCP, DNS

Otto ottofuch em terra.com.br
Ter Maio 24 22:39:33 -03 2005

Obrigado Cantu. Você não está falando besteira. Acho que o servidor tem que
ter IP fixo. Senão o DHCP tem que amarrar o nome+domínio do host à placa de
rede permanentemente, para depois criar um endereço IP específico para esta
dupla.
O DNS ou o host(no Windows)/hosts(no Linux) amarra o nome do host ao
endereço IP, enquanto que o DHCP amarra o endereço IP à identificação da
placa de rede.

Isto que escreví acima, acabei verificando que existe no Linux. Mas não sei
se existe no DHCP do meu roteador. No DHCP do Linux (no meu caso, Suse
Linux, mas vou ver também no Mandrake Linux (agora Mandriva).  Na Suse Linux
9 Bible consta:
If you have a specific host that needs explicit settings, you can set this
with the host section in dhdcp.conf.
For the host specification to work, you need to specify the hardware address
of this machine you wish to configure. This can be found issuing the
ifconfig command for the interface in question on the client machine.
(...)
Once you find the hardware address of the machin in question, you can define
a host entry in /etc/dhcpd.conf

host bible {
option host-name "bible.wiley.com";
hardware ethernet 00:03:FF:69:68:12;
fixed address 192.168.0.8
}

The important part of hte host configuration are the hardware ethernet and
the fixed address parameters:

. the hardware ethernet parameter needs to be the Hwaddr that is specified
through the ifconfig command.
. the fixed address parameter ist hte IP address that will be used for this
host specifically.

Valeu.
[]'s
Otto